Porada
Kiedy należy wystawić fakturę za usługę naprawy blacharsko-lakierniczej podzieloną na etapy
PROBLEM
Zakład zajmuje się naprawami blacharsko-lakierniczymi. Po wizycie klienta otwieramy zlecenie na naprawę. Zdarza się, że z uwagi na okres oczekiwania na poszczególne części do naprawy wydłuża się czas realizacji usługi, często jest ona podzielona na etapy. W pierwszym etapie dokonuje się częściowej naprawy i jeśli samochód jest sprawny to oddaje się go klientowi oczekując na dostarczenie brakujących części (najczęściej mające charakter wizualny). Po otrzymaniu brakującej części klient ponownie przekazuje nam auto i zakańczamy usługę. Zdarza się, że taka naprawa (z uwagi na czas oczekiwania na części) wydłuża się nawet do 3 miesięcy. Jaki jest właściwy moment wystawienia faktury i określenia daty wykonania tej usługi? W momencie trwania usługi (po pierwszym etapie) klient dokonał sprzedaży auta. Przyjmując, że wystawiamy fakturę po kompleksowym wykonaniu usługi, na kogo powinniśmy wystawić fakturę? W momencie zakończenia naprawy zlecający usługę nie jest już właścicielem pojazdu (ma zamkniętą działalność gospodarczą).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right